תכנות
—
שיעור 79
12/February/2009
פתרון תרגיל
הצגנו פתרון
לתרגיל 3 משעור קודם
.
תוכלו לראות דוגמא דומה לו בגירסא
setgame-2009-02-12-211204.tar.gz
מדף הגירסאות
.
בחירה אקראית של קלף
ראינו כיצד אפשר לבחור קלף אקראי מחבילת הקלפים, והפיכתו ל"קלף פעיל".
תוכלו לראות זאת בגירסא שהיא בסיס לתרגיל למטה.
תרגילים
-
תרגיל מורכב יחסית. הוא אינו דורש הרבה כתיבה, אבל תשומת לב לפרטים ולשימוש ב-
class
:
card.Card.
הורד את הגירסא
setgame-2009-02-12-220620.tar.gz
מדף הגירסאות
.
-
הרץ כרגיל.
-
הרץ עם פרמטר מספרי. לדוגמא:
./setgame.py 5
במקרה זה הלוח אינו מצויר, ויש הדפסה של "כַּוָנַה" לצייר 5 קלפים.
-
נסה להבין כיצד המספר משפיע על אורך הרשימה של
SetGame.active_cards
וכיצד רשימה זו מגיעה לפונקציה
Board.draw(...)
-
מַמֵש את הפונקציה
Board.draw(...)
כך שיצוירו על הלוח הקלפים הפעילים ברשימה
active_cards.
שים לב:
-
בכדי להקל, בשלב ראשון צייר רק את הקלף הראשון ברשימה.
-
הקלפים נבחרים אקראית בפונקציה:
ּSetGame.init_active_cards().
-
כאשר אין קלפים פעילים, הלוח מצויר עם שלושה קלפים אקראיים כמו בגירסאות קודמות.
זה קורה בפונקציה
Board.draw_demo(...)
-
הקלפים האמורים להצטייר מודפסים בעזרת הפונקציה:
Card.__str__(self).
ההבנה של פונקציה זו, עשויה לרמוז כיצד להשתמש בנתוני הקלף בכדי לציירו.
-
"תרגיל רשות:"
תרגיל 4 משעור 78.
חזרה לעמוד האם