תכנות — שיעור 82 5/March/2009    

SetGame — המשך

הבטנו בגירסא setgame-2009-02-27-170050.tar.gz  מדף הגירסאות . ראינו כיצד מחליטים על מספר הטורים לציור הקלפים. ההחלטה נעשית בפונקציה Board.n_columns(...).
עבוּר כל אפשרות למספר טורים, מחשבים את גודל המלבן שיוענק לכל תא שלתוכו יכול להצטייר קלף. בודקים עבור כל מלבן שכזה את היחס בין בסיסו לגובהו. מספר הטורים הנבחר הוא כזה שנותן את היחס הקרוב ביותר ליחס הזהב

lteq1.png


תרגילים

  1. השלם תרגילים קודמים.
  2. הורד את הגירסא setgame-2009-03-06-225058.tar.gz  מדף הגירסאות והרץ.
    עיקר השינויים לעומת גירסאות קודמות: חזור והבן כיצד הפונקציה Board.n_columns(...) עובדת. נסה ללמוד ולהבין כיצד הפונקציה Board.draw(...) עובדת. אם יש צורך, הוסף (באופן זמני) הדפסות של ערכי משתנים.
  3. הפונקציה Board.event_callback(...) בוחרת באופן סתמי את הקלף הראשון על ידי ההצבה
    card_index = 0
    שפר את הפונקציה כך שתציב את הערך המתאים והקלף שיבחר (או יתבטל) יהיה זה שמוצבע על ידי העכבר בעת הלחיצה.
    עזרה: שים לב לערכים המודפסים בעת הלחיצה. מהם ניתן לחשב את הערך הרצוי.
  4. "תרגיל רשות:" תרגיל 4 משעור 78.

חזרה לעמוד האם